Rådgivningstjeneste 1:1

HVORDAN FUNGERER DET?

Steg 1: Ta en titt i Verktøykassa og se om du finner svar på dine
spørsmål der først. 

Steg 2: Finner du ikke svar på dine spørsmål er du velkommen til å
sende en forespørsel til vår Rådgivningstjeneste 1:1 via knappen over. I skjemaet fyller du inn info om deg selv og en beskrivelse av det du vil snakke om. Velg en av tidene som er tilgjengelige for våre rådgivere.

Steg 3: Ut i fra omfanget på spørsmålet ditt
vil du enten få svar på mail, eller få bekreftet et digitalt møte for en
sparring med en av våre rådgivere.

Book en rågivningstime her!

HVA?

Dette er en lavterskel digital tjeneste for deg som trenger råd, tips og triks for ditt nabolagshus, helt gratis.

    • Behovskartlegging og oppstart - hvordan kartlegge hva nabolaget trenger, sette formål ved huset og utforske målgrupper ?

    • Drift og økonomi – Få oversikt over kostnadene, utforsk mulige inntekter, gjennomgang av budsjett, kontrakter, utleie og brannrutiner med forslag til kostnadsbesparelser, bærekraftige driftsmodeller, rutiner og systemer.

    • Finansiering og søknader Hva kan man søke om og hvor?

    • Aktiviteter - Hvordan få folk til å bruke husene? 

    • Organisering og styring – valg av organisasjonsform, definere styringsstruktur og fordeling av funksjoner og oppgaver

    • Samarbeid og partnerskap – sparring rundt aktiviteter, lokale partnerskap og nye samarbeidsmodeller

    • Måling av effekt - hvordan måle aktivitet og effekt av nabolagshuset ditt?

    • Vedlikehold og istandsetting - kartlegging og planlegging av istandsetting

    • Kommunikasjon - hvordan dele effekt, eller skrive gode årsrapporter, eller andre tekster for å få økt finansiering, målt effekt eller påvirket rammevilkårsettere.

    • Frivillighet - Hvordan utforske nye måter å koble på frivillige som en del av en bærekraftig driftsmodell?

    • Hvordan samarbeide med kommunene? - Hvordan kan vi vise kostnadsbesparelser og samarbeidsmuligheter for kommunen slik at vi får en vinn-vinn situasjon?

HVORFOR TESTER VI DETTE? 

Det er ofte krevende å drive nabolagshus og lignende arenaer og mange står ovenfor de samme utfordringene. Det er viktig for oss at kunnskapen vi deler på samlinger kan tas i bruk, og da vet vi at individuell rådgivning kan hjelpe å oversette verktøyene slik at de treffer godt i akkurat ditt tilfelle. Målet vårt er å gi deg alt du trenger for å  å utvikle gode møteplasser for sine lokalsamfunn som kan leve over tid.

Dette er en pilot der vi tester hva som fungerer og ikke. Vi vil derfor ha tilbakemeldinger fra dere på hvor vi kan bli bedre, også vil vi justere tilbudet basert på det vi lærer på veien.

FOR HVEM?  

Nabolagshus, grendehus, kulturhus, møteplasser og andre lokalsamfunnsarenaer. Du kan være helt i oppstartsfasen eller et godt etablert hus. 

NÅR ER TJENESTEN TILGJENGELIG?

Du kan booke en rådgivningstime når du vil. Booking åpner 11. september.

OBS! Når du booker en rådgivningstjeneste, vil din epost automatisk
legges inn i Kunnskapsarenaen, og du vil motta informasjon om
samlinger og nyheter. Svar på mailen du får dersom du ønsker å tas
vekk fra mail-listen.

Har du spørsmål?

Send en mail til hei@nabolaghus.no